Segítség és ötletbörze kismamáknak, anyukáknak

Nyugi, Csajszi! Nem vagy egyedül!

Nyugi, Csajszi! Nem vagy egyedül!

Elvonókúra 2

durvul a helyzet

2017. április 13. - EdesAni

 Sajnálom, hogy csak most folytatom, de jobb későn, mint ugye :)

Mióta megírtam az első részt, már túl vagyunk sok-sok mindenen, a bölcsis beszoktatáson át a munkába álláson keresztül, ajjaj nagyon sok mindenen. Rájöttem, hogy sokat szépültek az emlékeim, úgyhogy újra átrágtam magam gondolatban és íme, lehet borzadni.

Szóval, megszületett az elhatározás, aztán nagyon hirtelen a döntés, hogy akkor az én majdnem kétéves cicista fiam most pedig leszokik a szopiról, ha törik, ha szakad. Hát szakadt. Még aznap végigolvastam minden villámgyorsan fellelhető forrást (google), hogy lássam hogyan is csinálják ezt mások. A nagyon sok közös dolog közül egy volt az, amit mindenki megemlített, aki valaha is írt ilyen témában: ha egyszer elveszed, részben, vagy egészben, TARTS KI. Ez elég egyszerűnek tűnik, nappal, de mikor a szeretett gyereked jobban sikít az éjszaka közepén három órán keresztül, mint egy csapat pávián, bizony meginogsz. Aztán kételkedni kezdesz, aztán bűntudatod lesz, és már-már elveted az ötletet, mert hogy lehetsz ilyen kegyetlen, és különben is még nem áll készen a dologra, na akkor elalszik. De ne menjünk ennyire előre.

Elterveztem mindent. Azzal kezdtem, hogy újra átgondoltam, hogy mi az ami ténylegesen zavar. Hát az, hogy éjszaka minden nyikkra a cicimet akarja ez a kölök. Tehát erről kell leszoktatni. Az esti és a reggeli szopizás nem zavart. Úgyis tudtam mesét mondani este, vagy olvasgatni reggel. Tehát ez marad. Jött az este, fiatalembernek elmondtam, hogy most van cici, éjszaka nincs. Persze mit érdekelte őt az előrejelzés, ha itt és most van cici :D

Elaludt, leraktam, és elmentem aludni. Persze nem tudtam, mert vártam azt az éjfél és egy óra közötti időpontot, amikor, mint minden éjjel, beindul a kálvária. Beindult. Először viszonylag simán visszabóbiskolt a karomban... kb fél percre. Jött az üvöltés, bóbiskolás, üvöltés, séta, üvöltés, elájulás három és fél órás maratonja. HÁROM ÉS FÉL ÓRA. Nagyon közel voltam ahhoz, hogy lefújjam az egészet. El sem hiszem, a mai napig nem tudom, hogy mi adott erőt, hogy kitartsak. Kemény vagyok. Ez van.

Hajnalban, mikor megébredt, újra cicizhetett. Úgy tűnt, minden a legnagyobb rendben. Nappal egyszer-kétszer kérte, de mondtam, hogy a cici fáradt, pihennie kell, megsimogatta és nem szólt, nem sírt utána. Este már fel voltam készülve egy újabb durva etapra, de CSAK másfél óra üvöltés, sikítás, vonaglás volt, és a ded aludt hajnalig.

A következő nap már csak fél óra, az is elosztva több felvonásra. Viszont jött a reggel többetkövetelek, így pár nap után rá kellett jönnöm, hogy a még órát nem ismerő gyermekemnek hiába mondom én hajnali négykor, hogy oké most kapsz, de aztán nuku, mert hétkor újra követelte amikor felébredt. Egy hét után a reggeli szopit is elhagytuk. Ez volt december elején.

Néha hibáztam, mert kialvatlan fáradtságomban volt, hogy egy rövidke sírásra már vettem is elő a cicimet, aztán gyorsan el, mikor észhez kaptam, de már persze késő volt, jött egy fél órás jááááájjjjj. De éjszakáról éjszakára könnyebb lett. Néha nappal is bepróbálkozott, hogy lefeküdt a helyére és hívott hogy aludjunk :), na az nagyon vicces volt, milyen kis ravasz. A leszokást még a bölcsibe szoktatás se nehezítette. Nagyon nagy erőt adott, hogy az addig alig evő gyermekem, egyszerre haspókká vált, és konkrétan két reggeli után máris követelte a tízórait meg az ebédet egybe. Nagyon jó evő lett. Január végén pedig a kedves, öreg influenza segítette a végső leszokást.
Annyira fájt mindenem a magas láz miatt, hogy elképzelni is rossz volt hogy így szoptassak, így mondtuk Ádinak, hogy anya beteg, most muszáj apával aludni, és ő szó nélkül ment is. Azóta se sírt a cici után, egyszer sem, pedig két nappal később újra én altattam. Néha megsimogatja, megkérdezi, hogy cici??, mire én bizony, isítommeg és kacag.

Szóval a lényeg a kitartás, amikor úgy érzed, hogy már nem bírod, akkor már csak öt perc és beájul az a gyerek, és hidd el: Nyugi Csajszi, nem vagy egyedül :D

A bejegyzés trackback címe:

https://nyugicsajszi.blog.hu/api/trackback/id/tr2312425079

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eNeM 2017.04.19. 12:29:46

Ezek a végtelen éjszakák olyan mintha egy időhurkot képeznének. Amikor még mindig sír, és még mindig sír... Nálunk most a figyelemért megy a harc. És Viki sikít és sikít és hiába mondjuk hogy halkabban. Ma becsuktam magamra a fürdőszoba ajtót (én zárkóztam be, nem a gyereket zártam be a sötétbe!!! ) és kopogtam ki neki a folyosóra, hogy halkabban, akkor kimegyek. Szerintem a szomszédok azt hiszik, hülye vagyok! :D de működött a dolog :)

szkrisza 2017.04.21. 09:21:22

@EdesAni köszönöm a folytatást. Nálunk egyik napról a másikra kellett abbahagyni a szopit antibiotikum kúra miatt karácsonykor, ami végül a tervezett pár nap helyett 5 hétig tartott. Akkor már nem akartam visszacsinálni a dolgot. Amíg volt cici a fürdetés után megvolt a szopi, utána tápos kiegészítés, amikor anya kivonult és a táp után apa altatott. Ez a gyógyszer miatt annyiban változott, hogy anya fürdi után bevitte a tápot és apa lányával kettesben maradt, gondolván milyen jó lesz ez neki. Hát egy frászt! Eleinte úgy tűnt minden rendben, de aztán Zorka elkezdett elutasító lenni az apukájával, először csak piciben, nem kellett tőle a kaja, aztán nem vehette fel, végül nem fürdethette és nem altathatta és egyáltalán nem maradt el vele. Közben jött a bújás, simizte a cicit, odadugta a fejét, stb. Agyaltunk és rájöttünk, hogy a pici apa szabija miatt apa otthonlétéhez köti, hogy nincs tejcsi, mert ha apa ott volt, anya főzött (karácsony lévén), mosott, takarított (nem volt jelen) és bizony bizony, amióta apa itthon van, nincs tejcsi, csak táp. De miután rájöttünk gyors javulás állt be, egyre ritkább cicisimivel és cicibújással. Bár a mai napig ha több a változás, mint amit el bír viselni Zorka rutinja, visszatér a cicisimi. Azért remélem lassan elfelejti, legalábbis a ti példátok bizakodásra ad okot :)

szkrisza 2017.04.21. 09:23:50

@eNeM ez egy jó tipp, bár én ha egyedül merészelk wc-re menni (rendeltetésszerű használatra és nem elbújni :) ), akkor Zorka üvöltve kopog az ajtón, hogy engedjem be... Ki tudja, talán fordítva is működhet

eNeM 2017.05.03. 21:08:27

szkrisza :) ne aggódj, egy ideig lesz, hogy aggódik, hogy eltűnsz a wc-re. Pár hét és csak simán veri az ajtót, mert tudja hogy ott vagy. Kopogj vissza. Ha nem akarsz közösen pisilni, hogy az öledben ül a gyermek, egy jó tanácsom van. Egyszer se nyisd ki neki az ajtót, mert onnantól tudja, hogy beengeded az ennyire intim szférába.
Honnan tudom? :) van aki adja nekem a budipapírt az ajtóban állva. :D

Doryyka 2017.05.30. 09:30:30

Nem lehetett volna megoldani, hogy az apja altatja vissza éjjel?

EdesAni 2017.05.30. 21:44:22

@Doryyka: Szia, lehetett volna, ha a terveknek megfelelően kezdem el a leszoktatást, de ahogy írtam is, egy kimerült, kemény, semmitnemalvós éjszaka után döntöttem úgy, hogy nem megy tovább, így apika bevonása csak később jött :). Egyébként egyszer megpróbáltuk a nehezebb éjszakák alatt, de mivel tudta, hogy ott vagyok nem messze (másik szoba) nem engedte, hogy apukája legyen vele.
süti beállítások módosítása