Segítség és ötletbörze kismamáknak, anyukáknak

Nyugi, Csajszi! Nem vagy egyedül!

Nyugi, Csajszi! Nem vagy egyedül!

Tintafolt kitisztítása

2017. május 29. - eNeM

A mai napon ismét bebizonyosodott, hogy nem szabad még egy apró dologról sem megfeledkezni.

dsc_0993.JPG

 Az íróasztalon már szinte hónapok óta csak közvetlen a fal mellett szabad olyat tárolni, amit nem akarunk, hogy Viki megkaparintson. Na, a ma reggeli kis naptárbejegyzésem után középen hagytam a tollat. Az eredmény, hogy amíg elmosogattam, és kivakartam a konyhát a szutyokból, Viki sem volt rest.

Szépen elcsaklizta a tollat, természetesen bekapcsolta és összeírta vele a kanapét!

Én csak azt láttam, hogy a szörpikét szétlocsolta a nappaliban (ismét) és azt fel kell takarítani azzal a 3 köbméter grissinimorzsával együtt, ami a tízórai volt. A tintafoltokat akkor láttam, amikor Maszatka elment aludni. Így aztán elővettem a Guglit, és nekiálltam, hogy megkeressem, hogy lehet ezt kitisztítani.
Szerencsére EZ a cikk segített, és a módszer működik! dsc_0996.JPG

Az illatosított acetonos körömlakklemosó és hajlakk párossal, tiszta fehér ruhával és 20-30 perc kőkemény sikálással szerintem elég jó eredményt értem el!

 

Azt fontos elmondanom, hogy először a leírás ellenére nem tiszta fehér ronggyal álltam neki a műveletnek, hanem zöld mintással. A részeredmény a kék ÉS zöld foltos kanapé lett:)
Szóval fontos, hogy tiszta fehér ronggyal dolgozzunk. A takarítós rongy pedig bekerült egy tejes áztatásba, amit egy másik oldalon olvastam. Kíváncsian várom, hogy mennyi tintát old ki belőle a tejfürdő.

Van hasonló élményed? Ötleted, vagy tipped a hasonló szituációkra? Írj és meséld el te is! :)

 

De bármivel is kerülj szembe, tudd:

Nyugi, Csajszi! Nem vagy egyedül!

A bejegyzés trackback címe:

https://nyugicsajszi.blog.hu/api/trackback/id/tr912548101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Doryyka 2017.05.30. 09:21:16

A toll szerintem sima popsitörlővel is lejött volna. Viszont a gyerek testsúlyának, fogainak és a nappalinak is jót tesz, ha VIZET iszik szörpike (wtf?!?) helyett, valamint nem nasizik összevissza kószálva a lakásban (lásd még a félrenyelést), hanem ha eszik, leül, például az etetőszékébe.

Köksal Baba 2017.05.30. 09:57:14

Milyen szülő az, aki hagyja, hogy a gyerek összefirkálja a kanapét???
Milyen értékrend alapján "nevelik" az ilyenek a gyerekeiket??? Milyen értelmi- és erkölcsi szinten van az a gyerek, aki képes összefirkálni a kanapét??? Felháborító!!!

Ma a kanapé összeirkálása, holnap súlyos testi sértés...

eNeM 2017.05.30. 10:02:36

@Doryyka: Kedves Doryyka, teljesen igazad van! A toll kapcsán én lettem volna a legboldogabb, ha két törléssel lejön, de a kanapé szövete plüssös, abból nem szedi ki a sima törölgetés a foltot.
A víz és étkezési szokásokkal kapcsolatos észrevételeidet alapvetően én is igyekszem betartani, de van, hogy sajnos nem megy és bizony néha kap híg szörpöt is bármennyire tudom, hogy nem jó, és feláll az asztalkájától és elmegy evés közben.
Köszönöm a tanácsokat és várom további hozzászólásaidat is a többi cikk kapcsán.
Szép napot és jó olvasást!

eNeM 2017.05.30. 10:03:41

@Köksal Baba: Most még csak egy 19 hónapos kis tolltolvaj, de várjatok csak, mi lesz ha már 2 éves is lesz! :)

Köksal Baba 2017.05.30. 10:14:12

@eNeM: Bele sem merek gondolni! :-D

Gukker 2017.05.30. 10:53:31

Azért az aceton elég durva oldószer, ami gyakran a szövetekben lévő műszálakat is oldja. Először én mindenképp a kanapé mellé adott minta anyaggal (általában betűzik kapoccsal valamely belső fa felületre) próbálnám ki. Semmiképp nem esnék neki egyből a kanapénak.
Én először valamilyen alkoholos oldószerrel (den. szesz, alkoholos ablaktisztító) próbálkoznék.

eNeM 2017.05.30. 11:58:02

@Gukker: Valóban elég gyorsan nekiláttam a megvalósításnak, de a citromlé, citromsav, tej, terpentin + szalmiák együtt és a tiszta szesz közül választhattam. Mivel az aceton elpárolog, úgy gondoltam, hogy jobban járok, mintha a citromlé vagy a tej leszivárog a kanapé szöveten át a szivacsig és ott kezd el büdösödni pár óra vagy nap múlva. De tényleg, az alkoholos ablaktisztító jó alternatíva lehet!
Köszönöm, hogy írtál!

11110000 2017.05.30. 17:02:21

Azt hiszem, az írás gyakorlása a szerzőre is ráférne, mind helyesírás, mind nyelvtan tekintetében (pl. alanyi és tárgyas ragozás keverése).

eNeM 2017.05.30. 18:32:52

@11110000: Köszönöm a hozzászólásod, igyekszem mindenben megfelelni és javítom a hibákat. Amennyiben még maradt, kérlek jelezz, ezzel nagyon sokat segítesz nekem! Köszönöm!!!

11110000 2017.05.30. 20:04:12

@eNeM:
Mondjuk naptárbejegyzés egybe, mellérendelő tagmondatok közt vessző (ökölszabályként: és és vagy elé, ha utánuk a szóhalmazban ige is van, vessző kell - nem mindig igaz, de 90%-ban igen) stb. A kivételek közé tartozik pl. az "amíg elmosogattam és kivakartam", mivel ez felsorolás.

eNeM 2017.05.31. 11:42:45

@11110000: Köszönöm, hogy rám és a bejegyzésre szántad az idődet! :)
süti beállítások módosítása