Szerintem ez az egyik legnehezebb dolog, ha az ember nem akarja, hogy egy plusz, hasznavehetetlen szekér parkoljon a lakásban, tárolóban vagy a garázsban. Kerüld el a könyörgő mondatot, amivel a nagyszülőkhöz paterolod el a rossz választást: Mama, hozzátok még befér ez a sz@r a pincébe?
Valahogy hiába a sok komment, jótanács, körbe kérdezés és nézelődés, a legtöbben beleesünk abba a hibába, hogy elsőre nem jó babakocsit választunk. Nagy, nehéz, nem kanyarodik, rossz helyen van a fék, és még sorolhatnám. Mi is mint babát várók, azt hittük, hogy jó döntést hoztunk, így érkezett meg hozzánk Batár. Batár egy szép, de a mi lépcsőházunkhoz abszolút alkalmatlan választás volt. Nagy, nehéz, bolygó kerék nélkül.
Abból indultunk ki,hogy nem kell majd felcincálni két lépcsősoron a liftig, mert majd a tárolóban lesz a helye, de sajnos ott kevés volt a hely és nem volt biztos, hogy nem költözik be valami jószág éjszaka. Szerencsére ezzel párhuzamosan kaptunk egy alapszériás kompakt kis járgányt, egy Hauck Spiritet, amit nagyon szeretek. Ha visszautaznék az időben, és választhatnék, egy hasonló, de kicsit tuningoltabb babakocsit vennék.
Most így másfél év távlatában még mindig nem tudnék típust mondani, hogy milyen babakocsit választanék, de tudom, hogy mikre kell odafigyelni ha panelban, vagy társasházban lakik az ember, ahol még lépcsőkkel is meg kell birkózni.
- Mivel nekünk nincs sok helyünk, az elsődleges, hogy kompakt kis szerkezet legyen, méreteit tekintve is legyen egy középtermetű darab. Mivel nincs autónk, egy fapados kis babahordozónk volt, amit Viki nagyon gyorsan kinőtt, és inkább egy jó gyerekülést vettünk.
- A fekvőfelülete vízszintesig dönthető legyen, hogy újszülött kortól lehessen használni, vagy kirándulás, séta közben alhasson benne a gyermek.
- Legyen sport ülő funkciója, hogy egy nagyobb, már nézelődő picur is jól érezze magát benne.
- Fontos az elfogadható méretű csomagtartó az aljában, amiben lehetőleg egy átlagos szatyor bevásárolnivaló befér, mert ennyi amivel én hosszabb sétára indulok. Érdemes kiegészítő bevásárló hálót is nézni hozzá amit a tolókarra lehet tenni.
- A kerekek legyenek elől bolygósak, forduljon könnyen és könnyű legyen tolni. Ennek feltétele, hogy ne legyen túl kicsi a kerék.
- A tolókarnál meg kell említeni, hogy az egybe karos kocsit könnyű egy kézzel tolni, míg a kétkarost elég nehéz.
- Fontos, hogy elfogadható felhajtható kupolás teteje legyen a szél, eső vagy a nap ellen.
- Alapvető hogy jó karfája és biztonsági öve legyen, a kicsik védelmére.
- Ami nem elhanyagolható, hogy a babakocsi rugózása és kereke és a fék alkalmas legyen azokra a napi feladatokra, amit (jelen esetben nálunk ) a két sor lépcső megmászása vagy a lejutás megkövetel. Ha túl nagy a rugózás, minden lépcsőfokon való leléptetésnél kirázom a gyermekből a lelket. Ha túl merev a kaszni, akkor összekoccan a foga amikor lejutunk egy lépcsőfokot. A kerék mérete, az "alváz" és a fék elhelyezkedése azért fontos, hogy a lépcsőn ne törd le a féket vagy ne fékezd be a kereket. Ezért érdemes lemérni a lépcsőfokok magasságát, ha szükséges!
- Az utazás és a tárolás oldaláról is fontos, hogy megfelelő méretűre és könnyen lehessen összecsukni.
Egyébként szuper kiegészítőket lehet már venni, sok ebből kompatibilis a legtöbb átlag babakocsival. Így a saját igényeinknek megfelelően fejleszthetjük a babakocsit űrhajóvá! Itt azért kiemelném, hogy személyes kedvencem a babakocsiba köthető bundazsák, ami egészen apró kortól jó szolgálatot tesz a hidegben. Nyilván, mindenkinek a legnagyobb tényezője a pénztárcája, de érdemes elmenni, rászánni az időt több bababoltban és ha az az árfekvés nem felel meg, keresni egy olyat használtan.